Hizmetlerimiz

Eskişehir - Ağız Ve Çene Cerrahisi Tedavileri

Diş çekimleri, gömülü dişlerinin ameliyatları, implant tedavisi, kök ucu rezeksiyonları (kesilmesi), çene çıkıkları ve kırıklarının tedavisi, kist tümör operasyonları gibi cerrahi operasyonları ve ameliyatları gerçekleştirilir. Yanak, damak, dil, dudak gibi yumuşak doku ve dişler, kemikler, eklem olarak sıralayabileceğimiz sert dokuları ilgilendiren her türlü rahatsızlığın teşhisini ve cerrahi tedavisini kapsar.

Cerrahi işlemler ihtiyaca göre, lokal anestezi veya ameliyathane ortamında genel anestezi ile yapılabilmektedir. İşlem esnasında hastalar genellikle hiçbir acı duymamaktadır. Bazı kişiye özel durumlarda hafif ağrı hissedilebilmektedir. Çene cerrahisinin olağan postoperatif sonuçlarının başında yüz ödemi gelir. Yüz ödemi hastaya ve cerrahi işlemin büyüklüğüne bağlı olarak az ya da çok belirgin olabilir. İşlem günü yüze soğuk uygulaması yapmak en iyi çözüm olabilir, İlk üç gün maksimum seviyeye ulaşan ödem bir hafta içerisinde iniş eğilimi gösterir.

Cerrahi işlemlerden sonra birkaç gün hastaların sıvı ve yumuşak gıdalar ile beslenmeleri istenir. Cerrahi operasyonlardan sonra mümkün olan en iyi ağız hijyenini gerçekleştirmek gerekir. Sigara kullanımı ağız içi cerrahi yaraların iyileşme sürecini olumsuz etkilediği için kullanılmamalıdır. İşlem tamamen ağrısızdır. İşlem sonrası olabilecek şikayetler için hastaya, sistematik olarak çeşitli ilaçlar reçete edilir.

Ağız ve Çene Cerrahisi.jpg

Ağız ve Çene Cerrahisi Kapsamında Yapılan Tedaviler Nelerdir?

Ağız ve Çene Cerrahisi kapsamında gerçekleştirilen çeşitli tedaviler, genellikle estetik, fonksiyonel ve sağlık sorunlarını ele alarak hastalara çeşitli çözümler sunmaktadır. Bu kapsamda yapılan başlıca tedaviler şunlardır:

Diş Çekimleri ve Cerrahi Çekimler:

Dişlerin standart çekim işlemleri ve cerrahi çekim gerektiren durumlar.

Gömülü ve Yarı Gömülü Diş Çekimleri:

Gömülü dişlerin çekimi ve yarı gömülü dişlerin cerrahi çekimi.

Dental İmplant Tedavisi:

Diş implant uygulamaları.

Çene Kist, Tümör ve Lezyonlarının Tanı ve Tedavileri:

Çene üzerindeki kist, tümör ve lezyonların tanı ve cerrahi tedavisi.

Kök Ucu Rezeksiyonları (Kesilmesi):

Dişin kök ucundan cerrahi müdahale ile lezyonların çıkarılması.

Sinüs Tabanı Yükseltme İşlemleri:

Açık ve kapalı sinüs tabanı yükseltme işlemleri.

Kemik Ekleme (Augmentasyon):

Kemik ekleme işlemleri.

Travmatik Diş ve Destek Doku Yaralanmaları:

Travmatik diş ve destek doku yaralanmalarının tanısı, tedavisi ve uzun dönem takibi.

Çene Çıkıkları ve Kırıklarının Tedavisi:

Çene bölgesindeki çıkıkların ve kırıkların cerrahi tedavisi.

Ortognatik Cerrahi İşlemler:

Yüzdeki iskeletsel bozuklukların düzeltilmesi için yapılan ortognatik cerrahi işlemler.

Çene Eklemi (TME) Hastalıkları:

Çene eklemi hastalıklarının teşhisi ve tedavisi.

Bu cerrahi işlemler, genel diş sağlığını korumanın yanı sıra, çeşitli estetik ve fonksiyonel sorunlara çözümler sunarak hastaların yaşam kalitesini artırmayı hedefler.