• Yazarın fotoğrafıBerna ÖLCE

Eskişehir İmplant Diş Hakkında Önemli Bilgiler

Güncelleme tarihi: 6 gün önce

İmplant, eksik diş veya dişlerin yerine konulması için çene kemiğine vidalanmış yapay diş kökleri olarak kullanılarak, ağız ve çene estetiğini yeniden kazanmak ve gülüş estetiğini restore etmek amacıyla kullanılır.

Eskişehir implant diş kliniği

Diş İmplantı Nedir?

İlk kez 1960 yılında kullanılan, titanyumdan yapılan yapay diş kökleridir. Titanyum ve zirkonyum, vücut dokularıyla uyumlu oldukları ve bitişik kemiklerle bağlanabildikleri için implant yapımında sıklıkla tercih edilirler. İmplantlar, dişleri sabitleyerek sabit destek sağlarlar, hareket etmez ve kaymazlar. Bu da hastanın konforunu artırır.

İmplant dişler, tamamen dişsiz kalmış bireylerden tek dişini kaybetmiş bireylere kadar geniş bir yelpazede kullanılabilir. Kaybettikleri dişlerin fonksiyonlarını yeniden kazandırabilirler. Diş implantı, diğer diş tedavilerine göre etkinliği ve kullanım kolaylığı açısından tercih edilen bir tedavidir.

İmplant vidası, çene kemiği ile kaynaştıktan sonra diş hekimleri tarafından vida üzerine diş sabitlenir. Hastanın implantları destekleyecek sağlıklı bir çene kemiğine sahip olması önemlidir. Dişler, yalnızca sağlıklı koşullarda kaynamaya devam edebilir, bu nedenle hastalar, yeni dişlerini korumak için diş implantı sonrası titiz bir ağız hijyenine dikkat etmelidirler.

Eskişehir İmplant Fiyatları

eskişehir implant diş fiyatları

Kimler Diş İmplantı Yaptırabilir?

İmplant tedavisi için bir veya daha fazla dişini kaybetmiş olmak gereklidir. Ancak implant tedavisi için belirli şartlar bulunmaktadır. Bazı koşulları karşılamayan bireylere diş implantı uygulanamaz. İmplant diş tedavisinin uygulanamayacağı durumlar şunlardır:

Sağlık Durumu

Kontrol edilemeyen rahatsızlıklar, örneğin diyabet veya radyasyon tedavisi gibi durumlar, ve çok sigara içenler için bireysel bir değerlendirme gereklidir. Bu değerlendirme sonucunda hastanın implant diş tedavisi için uygun olup olmadığı belirlenebilir.

Yaş

İmplant tedavisi düşünenlerin, erkekler için en az 18, kızlar için en az 16 yaşındaki yüz gelişimi ve çene gelişiminin tamamlanmasını beklemeleri gerekmektedir.

Yeterli Kemik Miktarı

İmplantlar, çene kemiğine açılan oyuklara yerleştirilerek çene kemiği üzerine oturtulur. Vidalı dişler zamanla çene kemiğiyle kaynaşarak bütünleşir. Bu nedenle, yeterli desteği sağlayacak çene kemiği olmayanlar için alternatif diş implantı teknikleri veya kemik grefti (büyütme) gerekebilir.

Diş İmplantlarının Garantisi Var mı?

Diş implantı, bireyin uzun vadeli bir sağlık yatırımıdır. Bu sebeple, Eskişehir BC Diş Kliniği olarak yaptığımız tüm diş implantı tedavilerinin arkasındayız. Ancak, birçok dış faktör tedavinin başarısız olmasına yol açabilir.

Dış faktörlerden kaynaklanan sorunlar garanti kapsamında değildir ve hastalarımız bunu bilmelidir. Diş implantı tedavisinin başarısını olumsuz etkileyen dış faktörler şunlardır:

• Yılda iki kez diş kliniğine gitme ve diş hekimi tarafından yapılması gereken kontrollerin ihmal edilmesi,

• Ağız hijyenine dikkat edilmemesi sonucu ağız ve diş sağlığının bozulması,

• Bir taç üzerine aşırı yük binmesi,

• Aşırı sigara tüketimi,

• Diş eti hastalıkları,

• Diyabet, uzun süreli steroid kullanımı gerektiren herhangi bir durum ve otoimmün bozukluklar gibi diğer hastalıkların yaşanması.

Eskişehir BC Ağız ve Diş Sağlığı Merkezi olarak, hastalarımızı en iyi tedaviyi ve en iyi garanti koşullarını sağlayarak memnun etmeye çalışıyoruz. Web sitemizde, her şeyi net bir şekilde açıklayan detaylı bir garanti belgesi bulunmaktadır.

Ürünler talimatlara ve şirket protokolüne uygun olarak kullanıldığında herhangi bir sorun yaşanmaz. Diş implantı ve diş kaplaması tedavileri için ömür boyu garanti veren en iyi uluslararası markaları tercih etmekteyiz.

Diş İmplant Tedavilerinin Faydaları

İmplantların en önemli avantajlarından biri, diğer diş tedavi yöntemlerine göre yapay zeka destekli sistemlerden faydalanılarak daha güvenli ve sağlam olmalarıdır. Bir diğer önemli avantajlarından biri ise, çevresindeki dişlere bağımlı olmaksızın kendi başına diş kemiğinden destek alan bir yapı olmalarıdır.

Köprü veya kuron tedavilerinde, diğer dişlerin aşındırılması gerekmektedir. Bu da sağlıklı olan dişlerin zarar görmesi anlamına gelir. İmplant diş tedavisinde ise, çevredeki dişler üzerinde bir işlem yapılmaz. Bu üstün yanıyla, diş implantı uygulaması diş hekimleri tarafından en çok tercih edilen diş tedavilerinden biri olmaktadır.

İmplant tedavisi öncesi kullanılan hareketli protezlerin (takma diş) temizliğinin zor olması, altına gıda artıklarının kaçması ve ağız kokusu yapması gibi pek çok dezavantajı bulunmaktadır. Bu protezlerin kullanımı oldukça zordur ve ısırma çiğneme kuvveti yeterince güçlü değildir. Bu nedenlerle günümüzde tüm ağız implant tedavileri daha çok tercih edilmektedir.

Ayrıca, implant yapımında kullanılan titanyum maddesi insan diş yapısına en kolay uyum sağlayan maddelerden biridir. Bu da diş implantı uygulamalarının diğer tedavi yöntemlerine kıyasla üstünlüklerinden biridir. Eskişehir'de implant diş ile ilgili aklınıza takılan soruları cevaplamak ve size en uygun tedaviyi belirlemek için sizi Eskişehir'deki tam teşekküllü BC diş kliniğimize davet ediyoruz.

İmplantların faydaları şunlardır:

• Doğal diş yapısına sahip olmaları,

• Yapımında kullanılan titanyum maddesinin vücutla kolay uyum sağlaması,

• Hastaya doğal diş yapısı gibi çiğneme fonksiyonu sunması ve kişinin istediğini yiyebilmesi,

• Sağlıklı beslenmeye katkı sağlaması,

• Eksik dişlerin tamamlanmasıyla diş estetiğinin yeniden sağlanması.

İmplant Diş Nasıl Yapılır?

Diş implantları, eksik dişlerin restorasyonu için dayanıklı ve işlevsel bir seçenektir. Spesifik tedavi planınıza bağlı olarak, implant yaptırmak genellikle dört ila dokuz ay kadar sürer. Diş implantı işlemini dört adımda özetleyebiliriz.

İmplant Diş Yapılırken 1. Adım: İlk Danışma

Eskişehir BC diş kliniği olarak bize ulaşan hastalarımızla ilk olarak telefonla konsültasyon sağlarız. Bir tedavi koordinatörü sizinle iletişime geçer. Diş kliniğimizi ziyaretinizden önce implant tedavisi hakkında daha fazla bilgi edinmenize yardımcı olur.

İmplant Diş Yapılırken 2. Adım: Tedavi Planı ve Klinik Değerlendirme

İlk konsültasyonun ardından diş kliniğimize geldiğinizde diş hekimimiz tarafından röntgen çekilir veya gerekirse bir CBCT taraması yapılır. İmplant diş tedavisi öncesi klinik değerlendirme yapılır. Daha sonra dijital modelleme yardımıyla mevcut dişlerinizin kalıbı hazırlanır.

İmplant Diş Yapılırken 3. Adım: İmplantınızın Yerleştirilmesi

Basit bir işlemdir ve genellikle lokal anestezi yeterlidir. Ancak bazı hastalarda aşırı korku ve heyecan nedeniyle sedasyon gerekebilir. Anestezi etkisini gösterdiğinde deneyimli diş hekimimiz diş etine küçük bir kesi atar ve çene kemiğinde küçük bir delik açar. İmplant çene kemiğindeki bu deliğin içine yerleştirilir. Ardından operasyonu bitirmek için diş etleri genellikle dikilir, ancak her hastanın dikişe ihtiyacı olmayabilir.

İmplant Diş Yapılırken 4. Adım: Dişlerin Takılması

İmplant yerleştirildikten sonra implantın çene kemiğinize tam olarak oturması için 2-6 ay beklemeniz gerekir. Bu süre sonunda, implantın üstüne protez dişler yerleştirilir ve tedavi tamamlanır.

Sıkça Sorulan Sorular İmplant sonrası protez ne zaman yapılabilir?

İmplant uygulamasının birinci aşaması gerekli muayenenin yapılması ve kemik içine implant vidasının yerleştirilmesidir. Bu süreçten sonra çene kemiği ile implant vidasının kaynaşması beklenir.

Çene kemiği ve implantın kaynaşması için geçmesi gereken süre kişinin yaşı, çene kemiğinin kalitesi gibi özelliklere bağlı olarak 2 ila 6 ay arasında değişebilir. Bu süreyi deneyimli diş hekimlerimiz yapacakları muayene sonrasında size bildirecektir.

Her yaşta implant uygulaması yapılabilir mi?

Kişinin genel sağlık durumu iyi olduğu sürece implant uygulaması için yaş önemli değildir. Ancak implant uygulaması yapılacak kişinin çene kemik yapısının gelişimini tamamlamamış olması durumunda implant uygulaması tercih edilmeyebilir.

İmplant ömrü nelere bağlıdır?

İmplant uygulaması sonrasında eklenen protezler, kişinin kendi dişlerinden pek farklı değildir. Bu nedenle diş eti hastalıkları veya diş iltihaplanması gibi süreçlerden etkilenebilirler. Ancak gerekli diş hekimi kontrolleri ve iyi bir ağız bakımı yapıldığında, implant protezleri uzun süre sağlıklı bir şekilde kullanılabilir.

İmplantların vücut tarafından reddedilme riski var mıdır?

İmplant uygulaması için kullanılan titanyum, dünya çapında en yaygın ve kabul görmüş implant malzemesidir. Vücuda hızla uyum sağlaması ve vücut tarafından kolayca kabul edilmesi nedeniyle diş hekimleri tarafından güvenle tercih edilir.

Eskişehir BC Diş Kliniği'nde, deneyimli diş hekimlerimiz tarafından implant vidaları çene kemiğine yerleştirilir. Bu sayede, implantın çene kemiğiyle kaynamaması veya vücudun implantı reddetmesi gibi durumlar nadiren görülür.

Ancak, implant sonrası gerekli ağız bakımının yapılmaması ve hijyen kurallarına uyulmaması enfeksiyon riskini artırabilir. Bu durumda, uygulanan implantın ömrü kısalabilir. Uzun yıllar sorunsuzca implant dişlerini kullanabilmek için düzenli diş hekimi kontrolleri ve ağız bakımı kesinlikle aksatılmamalıdır.

Diş implantının ömrü ne kadardır?

İmplant sonrası takılan protez, kişinin kendi dişiyle neredeyse aynıdır. Bu yüzden diş eti hastalıkları veya diş iltihabı gibi süreçlerden etkilenebilir. Ancak, gerekli diş hekimi kontrolleri ve düzenli ağız bakımı ile implant protezler uzun süre kullanılabilir.

Kötü bakımlarda dahi, implant dişlerinin ömrü genellikle 5 ila 10 yıl arasındadır. Hasta, ağız ve diş sağlığına özen gösterdiğinde, günlük ağız bakım rutinlerini aksatmadığında ve yılda iki kez diş hekimi kontrollerine düzenli olarak gittiğinde, implant dişlerinin ömrü 25 ila 30 yıla kadar uzayabilir.

Eskişehir BC Diş Kliniği

Eskişehir'de İmplant Diş Fiyat Almanın En Kolay Yolu ⎮2024