Diş Ağrısına Ne İyi Gelir?

Güncelleme tarihi: 11 Tem

Evde diş ağrısını tedavi etmek için ağrı kesici ilaçlar, buz torbası kullanmak veya başınızı yukarıda tutmak gibi yöntemler kullanılabilir. Diş ağrısı iki günden fazla sürerse, bir diş hekimine başvurmak gerekir.

Diş Sızlamasına Ne İyi Gelir kadınlar kulübü

Uyutmayan Diş Ağrısı Nasıl Geçer?

Evde diş ağrısını tedavi etmek genellikle ağrı yönetimini içerir. İşte iyi bir gece uykusu çekebilmeniz için ağrınızı hafifletmenin birkaç yolu:

Yöntem

Ağrı Kesici Kullanmak

İbuprofen (Advil, Motrin), asetaminofen (Tylenol) ve aspirin gibi ilaçlar diş ağrısını hafifletebilir. Benzokain içeren uyuşturucu jeller de geçici olarak ağrıyı dindirebilir.

Başınızı Yüksekte Tutmak

Başınızı vücudunuzdan daha yüksekte tutmak, kanın başınıza hücum etmesini engelleyebilir ve böylece ağrıyı hafifletebilir.

Asidik, Soğuk veya Sert Gıdalardan Kaçınmak

Bu tür gıdalar dişlerinizi rahatsız edebilir ve ağrıyı artırabilir. Yatmadan önce bu tür gıdalardan kaçının.

Ağız Gargarası ile Çalkalamak

Alkol içeren bir ağız gargarası kullanarak dişlerinizi hem dezenfekte edebilir hem de uyuşturabilirsiniz.

Buz Torbası Kullanmak

Bir buz torbasını beze sararak ağrıyan bölgeye uygulamak ağrıyı hafifletebilir ve dinlenmenizi sağlayabilir.

Evde Diş Ağrısına İyi Gelen Doğal Yöntemler

Doğal tedavi yöntemleri, gece diş ağrısını hafifletmek için kullanılabilir. İşte bazı doğal çözümler:

• Karanfil

• Guava yaprakları

• Mango kabuğu

• Armut çekirdeği ve kabuğu

• Tatlı patates yaprakları

• Ayçiçeği yaprakları

• Tütün yaprakları

• Sarımsak

Doğal yöntemleri kullanmadan önce bir doktora ve diş hekimine danışın. Kullanılan bitkiler veya yağlar için alerjiler veya reaksiyonlar hakkında dikkatli olun.

Diş Ağrısı Nedenleri

Diş ağrısının, dişlerinizde veya diş etlerinizde meydana gelen bir durumdan kaynaklanabilir. Ayrıca vücudunuzun diğer bölgelerindeki ağrılar da diş ağrısına neden olabilir. Diş ağrısının yaygın nedenleri şunlardır:

• Ağız veya çene yaralanması

• Sinüs enfeksiyonu

• Diş çürüğü

• Dolgunun düşmesi

• Apse veya enfekte diş

• Dişler arasına sıkışan yiyecek veya diğer maddeler

• Diş çıkarma veya yirmilik dişlerin çıkması

• Temporomandibular eklem bozuklukları (TMJ)

• Diş eti hastalığı

• Diş gıcırdatma veya sıkma

Diş Hekimine Ne Zaman Gitmelisiniz?

Diş ağrınızı sonraki 24 saat boyunca izleyin. Eğer ağrı hafiflerse, muhtemelen sadece bir tahriş söz konusudur. Ancak, aşağıdaki durumlarda diş hekiminize başvurun:

• Ağrı şiddetliyse

• Diş ağrısı iki günden fazla sürerse

• Ateş, baş ağrısı veya ağzınızı açarken ağrı varsa

• Nefes almakta veya yutkunmakta zorluk çekiyorsanız

Diş ağrısını en hızlı nasıl geçiririm?

Diş ağrısını hızlı bir şekilde hafifletmek için, reçetesiz ağrı kesiciler almak, ağzınızı tuzlu su veya ağız gargarası ile çalkalamak, yumuşak yiyecekler yemek ve ağrı kesici jel kullanmak gibi yöntemler deneyebilirsiniz.

Diş ağrısını hafifletmek için nasıl uyuyabilirim?

Yatmadan önce ağrı kesici almak ve ağzınızı tuzlu su veya ağız gargarası ile çalkalamak ağrıyı azaltmaya yardımcı olabilir. Başınızın altına ekstra bir yastık koyarak başınızı yukarıda tutmak da ağrıyı hafifletebilir.

Neden diş ağrısı geceleri daha kötü olur?

Diş ağrısı geceleri birkaç nedenle daha kötü olabilir. Yatarken, kan başınıza hücum edebilir ve bu da diş ağrısını artırabilir. Ayrıca, günün olaylarından dikkatiniz dağılmadığı için ağrı daha belirgin hale gelebilir. Son olarak, ağrı kesicilerin etkisi geçmeye başladığında ağrı daha da artabilir.

İlginizi Çekebilecek Diğer Blog Yazılarımız

Sonuç

Diş ağrısının nedeni ne olursa olsun, bir diş hekimi size en uygun tedaviyi belirleyecektir. Diş çürüğü varsa, dişinizi temizleyip dolgu yapabilirler. Dişiniz kırılmış veya çatlamışsa, bir diş hekimi onarabilir veya yerine protez diş önerilebilir.

Diş ağrınız bir sinüs enfeksiyonundan kaynaklanıyorsa, belirtiler genellikle sinüs enfeksiyonu geçtiğinde, bazen antibiyotik yardımıyla, düzelecektir. Diş ağrınız iki günden fazla sürerse veya şiddetli rahatsızlık veriyorsa bir diş hekimine danışın.

"Blog yazımızın altındaki yorum bölümüne sorunuzu yazdığınızda, cevabımızı size e-posta olarak göndereceğiz!"